Expanded-Text-Ads

Expanded Text-Ads

Maakt u al gebruik van Google AdWords-campagnes? Hier leest u welke invloed de laatste update zal hebben op nieuwe en bestaande campagnes.

De laatste advertentie- update voor Google AdWords, het betaald adverteren in de zoekmachine, biedt veel nieuwigheden. De belangrijkste is het kunnen aanmaken van Expanded Text Ads (ETA’s), die 47 procent meer advertentie ruimte in het Google- overzicht innemen en meer tekst mogelijkheden bieden.

Nieuw versus oud

Het opmaken van betaalde advertenties verschilt flink in tegenstelling in hoe u betaalde advertenties vandaag de dag kunt aanpassen of opmaken in uw Google AdWords-beheer.

Omdat er binnen de opmaakvelden meer ruimte komt voor tekst moet u nog beter nadenken over de invullingen van de advertenties. Jarenlang zijn we gewend ons te houden aan 25 tekens in de kopregel, 35 tekens in de beschrijvingsvelden en 35 tekens in de zichtbare URL.

Nu krijgt u ruimte voor 35 tekens in de kopregel en een secundaire tweede kopregel met nogmaals 35 tekens. De beschrijvingsvelden fuseren naar één veld met een maximaal aantal tekens van 80 stuks. De zichtbare URL vult Google AdWords automatisch aan op basis van uw domein-setup. Wel heeft u nu de mogelijkheid om twee sub-velden (Paths) op te geven met elk 15 tekens. Het invullen van de sub-velden is optioneel en dus niet verplicht.

Wat gebeurt er met de organische zoekresultaten?

Vanzelfsprekend wil Google zich richten op betaalde advertenties. Ongetwijfeld is deze update voor het bedrijf een noodzakelijke optie, gezien de toenemende concurrentie binnen de advertentiemarkt, maar laten we vooral niet vergeten dat ook de aandeelwaarde van Google zelf aanzienlijk zal stijgen. En juist dit laatste is iets wat Cruzado online media bij voorbaat al reden genoeg vind om niet volledig voor betaalde advertenties te kiezen. Ongeacht de ruimte die de nieuwe Expanded Text Ads innemen, wordt het nog belangrijker om te optimaliseren voor de organische zoekresultaten voor het behouden van bestaande en het aantrekken van nieuwe bezoekers.

Wat wordt de volgende stap?

Cruzado prefereert zoekmachine-marketing (SEO) te allen tijde boven betaalde advertenties. Helaas komt u als beginnende onderneming of concurrerende industrie niet uit met enkel SEO-geoptimaliseerde campagnes. Het is ons streven om het budget dat u maandelijks spendeert aan de Google AdWords-markt te reduceren en in sommige gevallen zelfs te laten vervallen als de bezoekers resultaten in de organische campagnes verbeteren.

Voor meer informatie over Google Expanded Text- Ads en het optimaliseren van uw online marketingstrategie kunt u contact met ons opnemen of direct een vrijblijvend voorstel aanvragen.